2012. december 31., hétfő

Isteni finom BRIÓS

Egyszerűnek tűnő édességet hozok, amit elkészíteni annyira nem egyszerű. Na jó, annyira nem is bonyolult, mindjárt meglátjátok, de az hogy 3 órán keresztül készül, eléggé próbára teszi az idegeimet. :)
Éppen ezért javaslom hétvégén, már délelőtt elkezdeni.


Sokszor nem bírok magammal, és az olvasott receptet átírom kedvem szerint. Általában ezeket a próbálkozásokat siker koronázza, de van hogy mellényúlok. Pl ha a recept azt írja hogy friss élesztőből kell 3 deka, azt tartsuk be és ne szárítotthoz nyúljunk mert csak az van otthon. Na így hozzá se kezdjünk. Én megtettem, pár nappal ezelőtt, és hát a kukában landolt az egész. :-/ 3 deka friss élesztő, vagy semmi.

Lapozz tovább a receptért és a fázisfotókért. ;-)




Na szóval, a hozzávalók:



  • 500 g búzaliszt (fehér, de én keverem fele fele arányban teljes kiőrlésűvel. Őszintén megmondom ha az egész fehér liszt, szebben megkel és szebben megsül, szóval ez utóbbit javaslom mindenkinek)
  • 50 g porcukor (vagy porrá őrölt barnacukor)
  • 50 g vaj (meggle, vagy valamilyen holland márkázott vaj)
  • 30 g friss élesztő
  • 6 g só
  • 1 nagyobb tojás
  • 220 ml zsírosabb tej
  • 6 g vaníliás cukor
  • 1 citrom héja
  • a kenéshez 1 tojás



Így készítsd el:




Keverj össze egyszerre mindent, de amikor a hozzávalókat pakolod be a dagasztótálba, vigyázz, ne érjen az élesztő sem a cukorhoz sem a sóhoz.
Gyúrd őket jól össze, majd vizes konyharuhával letakarva pihentesd 30 percet.
Miután letelt a 30 perc, formálj belőle hengert, oszd 10 egyforma darabra majd azt is takard le vizes konyharuhával, és következik a következő 30 perc pihenő. :)


Amint letelt, mártsuk az ujjunkat lisztbe, majd a 10-ből 8 darab briósba, hogy legyen mind a 8-ba egy egy mélyedés.




A maradék két gömböcből csináljunk 8 darab kis gurigát. 


Ezeket sodorjuk csepp alakúra. Na ez nekem nem jött össze. :) De csepp alakúra kell, hogy a szűkebb részt szépen becsúsztatjuk a 8 briós lyukas részébe, a felül található kerekebb rész pedig szépen kilóg.


Na mármost nekem kis hengerecskék készültek, bedugtam őket a lyukakba, majd a tetejüket bumszli gömbbé formáltam. :) Elmegy így is. ;)


Ha ezzel megvagyunk,a  sütőt kapcsoljuk be 180 fokosra..... majd ismételten letakarva 30 percre pihentessük a kész briósformát......s ha letelt tegyük be az előmelegített sütőbe.

Kb 20-25 percre van szükség ahhoz hogy szépen megsüljön.


Tálald lekvárral...nekünk csak birsalma volt itthon ami egy elég réteg-lekvár :) de finom folt vele is, mert én szeretem.


Jóétvágyat!!!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése