2013. április 29., hétfő

Vajas kekszecske - tojás nélkül!

Büszke vagyok arra, hogy a mi konyhánkban sosincs iparilag előállított kész étel. Se rágcsálnivaló, se más harapnivaló.
Ha megkívánok valamit tízóraira vagy uzsonnára, nem zacskóból veszem ki, hanem inkább megsütöm. Így történt ez a mai napon is, amikor is egy új sütikét próbáltam ki.
Az új recepteknél mindig kísérletezgetek, így ugyanazt a sütit, ételt sosem készítem el úgy ahogy azt máshol olvasom, látom. Így magabiztosan állíthatom, hogy igen, ez az én receptem. A tolvajkodást - így hogy blogban írom meg az élményeket - amúgy sem szeretem, de egy receptet átírni még jó móka is.

Nem tudom milyen becsípődés ez nálam, de utálok tojást tenni a sütikbe. Még amibe kell, abba is vagy kevesebbet teszek mint az előírt, vagy ha csak 1 kell bele, a legkisebb méretűt amit csak találok. Azt hiszem azért van ez, mert ha tojásos egy süti (nagyon), akkor azt érzem mintha édes rántottát ennék. És az így nem pálya......
Ez a vajas keksz azért jó számomra, mert nem kell bele tojás. Amikor azt olvastam hogy finom, sejtettem hogy rossz nem lesz, de hogy ennyire fincsi...na azt nem. :)
Kávéval próbáltam ki mikor elkészült, ilyen belemártogatós formában, és egyből arra gondoltam, hogy hmmmm forró csokival még izgalmasabb lenne! Gyerekeknek így ajánlom, sűrű forró csokival. ;)


A "további bejegyzések"-re kattintva (itt alább) lapozz tovább a receptért és a fotóimért!! ;-)



A hozzávalók (ahogy én csináltam):


  • 80 gramm fehérliszt
  • 70 gramm teljes kiőrlésű liszt
  • 1 tubus OKÉ sűrített tej (ez cukrozott, ha nem az, számolj még 50g barna cukorral majd)
  • fél zacskó sütőpor
  • csipet só
  • 150 gramm vaj ( mint mindig most sem margarin! :) )

  • fél tábla lereszelt magas kakaótartalmú étcsoki ( a jobbik fajtából)


Így készítsd el:


1. a száraz hozzávalókat mérd ki egy tálba, keverd el őket



2. a szoba hőmérsékletűre olvadt vajat kézi turmixgéppel verd föl a sűrített tejjel (és cukorral amennyiben a  tejben nincs)



3.  keverd össze a száraz és a krémes hozzávalókat a kézi turmixgéppel



4. tedd be a hűtőbe legalább 30 percre hogy a vaj szépen megdermedjen
5. eközben a sütőt kapcsold be 170 fokra hogy előmelegedjen
6. a sütő tepsibe tégy sütőpapírt majd a megdermedt tésztából kanalazz apró adagokat bele úgy hogy kb 200 forintos tallérokat kapj
7. mehet a sütőbe körülbelül 10-13 percre (azért figyeld a színét)
8. aranybarnára kell sülnie, hagyd pár percig miután kivetted hogy megszilárduljon kissé a puha frissen sült keksz




Ahonnan az eredeti recept való: www.tomatoblues. com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése