2013. január 28., hétfő

Egyszerű és finom édesség: a prósza :)

Én még életemben nem hallottam róla tegnapig. :) De olvastam egy cikket, ahol egy nagyon kevés jövedelemből élő egyedülálló ikres anyuka készített ilyet sokszor, hisz kevés és olcsó hozzávalókból állt.
Gondoltam én is kipróbálom, szeretem az egyszerű étkeket. A bonyolítás nem az én asztalom. Itt sem.


Hozzávalók:


  • 40 deka kukoricaliszt
  • 2 pohár kefír
  • 1 pohár tejföl
  • csipet só
  • 5 evőkanál barna nádcukor
  • 1 deci forrásban lévő tej
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 0,5 deci olaj vagy vaj
  • lekvár
  • tejföl a tálaláshoz
Lapozz tovább az ELKÉSZÍTÉSHEZ. ;-)))



Elkészítés:


  1. legelső lépésként forrázd le a tejjel a lisztet, majd hagyd lefedve állni kicsit hogy puhuljon
  2. mikor magába szívta a tejet (kb 5 perc....) keverd össze a tejföllel, kefírrel, cukorral, csipet sóval, szódabikarbónával
  3. tedd kivajazott jénai tálba, a tetejére csepegtess lekvárt, majd locsold meg kevéske olajjal.....vagy vajjal, az még jobb 
  4. 180 fokon süsd, kb 10-15 perci, nézni kell 7 perc után :) :)


Nem muszáj bionak lennie, sőőőt, végülis teljesen mindegy.....de mi ilyet szoktunk venni. Ez ALDI-s tojás. 

A legjobb dolog ami a tejjel történhet ha tejföl akar lenni, hogy a Cserpes Sajtműhelybe kerül. Nagyon trendi ez a márka mostanság....sokat hallottam és sokat olvastam róla, ezért mikor a hétvégén a Lehel piacon róttuk a köröket, úgy gondoltam beújítok egyet a zsírosabb fajtából (mert ez a finomabb). Őszinte leszek, ilyen mennyei kereskedelmi forgalomban tengődő tejfölt, még életemben nem ettem. Csak Svájcban. De azt hagyjuk. :)
Egy szó mint száz, ki kell próbálni, az ára nem vészes, 240.-  250g 20%-os tejföl belőle. 

A tejföl tényleg kell hozzá, mert anélkül kicsit száraz.

A tejfölhöz hasonlóan rajongásig kedvenc márkám lett már egy ideje a ST.Dalfour lekvár. Mint látszik a fotón is, hozzáadott cukrot nem tartalmaz, ami hát kész felüdülés. A sárgabarackos is nagyon finom tőlük, sőt, igazából mindegyik az. ;-) Kapható minden hiperben.


Ha véletlenül nem fogyna el egyszerre a kisütött adag, ne mikróban melegítsük,a  mikrók kora lejárt. :) Adjuk meg az ételeknek azt a tiszteletet, hogy nem tesszük tönkre a jó dolgokat bennük a mikrohullámokkal. 
Semmi, ez sem fog leégni, ha teflon, vagy kerámia serpenyőben melegítjük meg. 
A prósza alá öntsünk egy kis tejet és fedjük is le. Így nagyon hamar nagyon jól megmelegszik. A tejfölt ne felejtsétek el mellé tenni. ;-)
Jóétvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése