2012. október 31., szerda

Keszeg és afrikai harcsa vacsorára

A sült hal salátával az egyik kedvencem.
Nagyon szeretjük a halat, a mindennapjaink része a lazac és a tonhal. Azonban ha vacsorára sütök valamilyen halhúst, az vagy pisztráng, vagy keszeg vagy afrikai harcsa.



















Halpiacra nem járok, nincs is rá nagyon időm, és úgy érzem nincs rá szükségem, mert a METRO áruház előtt sokat járunk mikor a szüleimhez megyünk, és a METRO-nak nagyon friss hétvégente a hal kínálata. Nem csak friss, nagy is.
Ez a legutóbbi hétvégén nem így volt, nem találtam már pisztrángot és afrikai harcsa filét sem. Maradt a harcsa patkó, és a keszeg. A keszeget nem esszük túl gyakran, főként étteremben és a vízparton nyaranta kérem, mert ott ahogy elmerül a 30 liter olajban van lehetősége jól átsülni, a szálkáinak is, amelyek ezek után már nem annyira zavaróak.
A keszeg ugyanis dugig van szálkával, kb annyira mint a pisztráng. A húsa viszont nagyon finom. És én szívesen megharcolok azért ami finom.

Tehát ma délután bepácoltam a halakat.

A keszeg egy natúr halfűszeres olíva olajos pácot kapott, kakukkfűvel és sóval meghintve, a harcsa patkók pedig klasszikus hal fűszerezésű pácot kapott, szintén kakukkfüves takaró alatt.


Kattints tovább a receptért! ;-)



 

Hozzávalók 2 személyre:


  • 1 nagyobb keszeg
  • 4 afrikai harcsa patkó (vagy filé)
  • jégsaláta (ezt ízlés szerint ki lehet egészíteni bármiylen idényzöldséggel)
  • az öntethez joghurt + ízlés szerinti fűszerek
  • a hal fűszerezéséhez: hal fűszerkeverék, só, kakukkfű, olíva olaj
  • a sütéshez sütőzacskó




Elkészítés:


Az egyik legegyszerűbben elkészíthető ételről van szó. 
Mivel a halakat konyhakész állapotban vásároljuk, csak a csap alá kell tenni pár másodpercre, majd jöhet a fűszerezés, pácolás. Pácolásra sincs igazán szükség, de sült húsoknál én szeretem sütés előtt pár órára olajos fűszeres páclébe tenni, had' járja át a fűszer rendesen. :)


A keszeg nagyon szálkás, ezért érdemes egy jó éles késsel beirdalni a testét, én ezt megtettem keresztbe hosszába. 
Miután ez megtörténik, jöhet a fűszerezés. Sokszor csak sót, borsot és kakukkfüvet használok, de most a kétféle hal kapott egy-egy különféle kifejezetten halételek számára összedobott fűszerkeveréket. A harcsát Naturella fűszerkeverékkel szórtam meg, van benne fokhagyma, só, kapor, rozmaring, petrezselyem, gyömbér és bazsalikom.
Ez így soknak hangzik, de a végeredmény azt bizonyította hogy épp elég.
A keszeg pedig egy szimpla fűszerkeveréket kapott,  ami tartalmazta a fentieket és kiegészült még mustármaggal, curry-vel és római köménnyel. 
Óvatosan bántam velük, ne essünk túlzásba semmiképp.




Locsoljuk meg olíva olajjal, helyezzük be a sütőzacskóba és pár órát pihentessük így a tepsibe helyezve.
Sütőzacskót én életemben még csak egyszer használtam, azt is csirkéhez és évekkel ezelőtt, de a boltban sétálgatva eszembe jutott, és vettem egy csomaggal, gondoltam kipróbálom most így hallal is.
Nem csalódtam. Egy szabály van, le kell zárni a száját, a tetejét pedig villával ki kell lyuggatni. 





Pár óra elteltével a sütőt melegítsük fel kb 220 fokra, amikor elérte ezt a hőfokot, tegyük bele a halakat, nézzünk rá 20 perc elteltével. 25 perc alatt elkészül.

Miközben sül a hal, készítsük el a salátát. Aprítsuk össze a hozzávalókat, szedjünk belőle egy szép nagy tányérra, és öntsünk a tetejére fűszeres joghurtot. 



A halat vegyük ki a sütőből, kicsit hagyjuk hűlni, mert a sütőzacskó leégeti a kezünket. :) Szedjük ki a patkókat a saláta mellé, a keszeget egy külön tányérra, mert jó nagy. Mi ketten ettünk egyet, mert a párom nem nagyon szereti a szálkás halakat (mint ahogy sokan mások sem), és ez most ilyen bevezetés-féle akció volt a részemről. :) Hogy kóstolja meg milyen finom. 





A végeredmény isteni lett, a sütőzacskónak köszönhetően kívül ropogós lett mindkét halfajta, belül pedig puha omlós, a fűszer teljesen átjárta, egyszerűen mennyei lett. ;-)




Hogy pontosan milyen bor illik ezekhez a  halfajtákhoz, nem tudom. Azt viszont tudom mit szeretünk, így azt ittuk hozzá. :)
Ez pedig nem más volt mint egy Tokjai késői szüretelésű sárga muskotály, 2011-ből. Finom volt. :)



Jóétvágyat! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése